TRYGGHETSGARANTI - LES MER
ForsideNyheter og reiseartiklerReiseberetning fra Chobe, Victoria Falls og Cape Town

Reiseberetning fra Chobe, Victoria Falls og Cape Town

20.05.2019
Vis alle innlegg

I april 2019 var Marie fra TourCompass på vår 3-i-én-reise til Victoria Falls, Botswana og Cape Town. Nedenfor kan du lese om noe av det hun opplevde.

Chobe

Denne gangen gikk reisen til nasjonalparken Chobe i Botswana, Victoria Falls på Zambia-siden og til slutt Cape Town i Sør-Afrika.

Jeg har etter hvert vært på safari mange forskjellige steder i Afrika, men denne kombinasjonen av både safari, flotte naturopplevelser og storbyferie var ny for meg. Det var derfor med store forventninger at jeg og kollegaen min gikk ombord i flyet til Afrika.

Vi startet i Botswana, der safari-delen av turen skulle være. Fra flyplassen kjørte vi bare ca. 10 minutter, og så kom vi frem til hotellet vårt. Alle som har vært i Afrika vet at en 10 minutters kjøretur er ren luksus.

Chobe Marina Lodge

Chobe Marina Lodge har en kjempefin beliggenhet, rett ned til Zambezi-elven– og det var et flott sted som møtte oss da vi kom inn i resepsjonen.

De neste par dagene ble det safariturer både til lands og til vanns – og det er nettopp dette som gjør Chobe til en så enestående opplevelse. Det er virkelig fantastisk at man om morgenen kan se dyrene langsomt våkne opp, for så å utpå ettermiddagen oppleve dyrene fra vannsiden, der de prøver å  kjøle seg ned etter en varm dag.

Victoria Falls

Turen gikk videre til Zambia og Victoria Falls. Det tok ca. 1 time fra hotell til hotell. Victoria Falls er virkelig en spesiell opplevelse. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forestilt meg, men det overgikk helt klart alle mine forventninger. Disse fossefallene er helt fantastiske og en opplevelse man bør unne seg minst én gang i livet. Jeg følte meg privilegert da jeg sto der på randen av et av verdens største underverker.

vindrueranker

Turen sluttet i Cape Town. Der hadde jeg vært før, så jeg visste hva som ventet meg. Cape Town skuffet heller ikke denne gangen. Shopping og vinsmaking var den perfekte måten å avslutte ferien på. I Cape Town venter en nesten unik blanding av naturopplevelser i verdensklasse, historiske høydepunkter og avslappende opplevelser.